Frooshin laadukkaiden smoothieiden valikoima on laajentunut kolmella herkullisella uutuudella. Vitaminoidut tuotteet on suunniteltu erityisesti aamiaiskäyttöön. Uutuussmoothiet valmistetaan hedelmistä ilman lisäaineita ja lisättyä sokeria, ja ne on pakattu käytännöllisiin ja kevyisiin 750 ml kartonkipakkauksiin, joita on helppo kuljettaa ja kierrättää. Suuremman pakkauskokonsa ansiosta uusi smoothie-trio sopii erityisen hyvin perheille. Uutuudet löytyvät nyt kaupoista ympäri Suomea.
”Smoothieita kulutetaan kotona yhtä paljon kuin kodin ulkopuolellakin1). Halusimme tuoda kuluttajille aamiaispöytään helppoja vaihtoehtoja käytännöllisessä ja reilussa pakkauksessa, josta riittää koko perheelle”, kertoo Frooshin markkinointipäällikkö Erika Jureskog.
Frooshin smoothiet on valmistettu 100 % hedelmistä eivätkä ne sisällä lisäaineita tai lisättyä sokeria, eli ne ovat helppo tapa nauttia hedelmiä. Uutuuksiin on lisätty myös c- ja d-vitamiineja.
”Nämä Froosh uutuudet ovat valmiiksi herkullinen aamiaisvaihtoehto myös niille aamuille, kun aikaa aamiaiselle ei ole. Ja lisätyt vitamiinit eivät koskaan tee pahaa meille täällä pohjoisessa”, jatkaa Jureskog.
Kolme uutta, raikasta ja vitamiineilla täydennettyä makua täydellisiä aamiaispöytään
Froosh Smoothie Mansikka, mustaherukka ja omena, 750 ml, yhdistää mansikan ja mustaherukan marjaista maut makeaan omenaan. Tuotteeseen on lisätty myös C-vitamiinia ja D-vitamiinia.
Froosh Smoothie Mango, passionhedelmä ja omena, 750 ml, on valmistettu makeasta mangosta ja omenasta sekä raikkaasta passionhedelmästä. Tuotteeseen on lisätty myös C-vitamiinia ja D-vitamiinia.
Froosh Smoothie Omena, päärynä ja seljankukka, 750 ml, yhdistää makean päärynän ja omenan makuihin hivenen herkullista seljankukkaa. Tuotteeseen on lisätty myös C-vitamiinia ja D-vitamiinia.
Lasipulloista kartonkipakkauksiin
Frooshin uutuudet ovat nyt helposti kierrätettävissä kartonkipakkauksissa, joiden hiilijalanjälki on jopa 82 %2) pienempi kuin samankokoisen uudelleenkierrätettävän lasipullon. Pakkaus on myös 91 %2) kevyempi kuin samankokoinen lasipakkaus, eli tuote on helpompi tuoda kaupasta kotiin.
Fazer on sitoutunut vähentämään hiilidioksidipäästöjään 42 prosentilla vuoteen 2030 mennessä, verrattuna vuoden 2020 tasoon. Kestävä pakkaaminen on yksi vastuullisuustyön painopistealueista Fazerin jokaisella liiketoiminta-alueella. Froosh on jo aiemmin vaihtanut kolme toiminnallista smoothietaan lasipulloista ympäristöystävällisempiin kartonkipakkauksiin ja nyt tämän uudistuksen myötä koko 750 ml valikoima siirtyy kartonkipakkauksiin.
Fazerin omistama Froosh on yksi johtavista smoothie-brändeistä Pohjoismaissa. Froosh tunnetaan laadukkaista raaka-aineistaan ja värikkäistä sekä herkullisista smoothieistään. Tuotteissa ei ole lisättyä sokeria tai säilöntäaineita. Froosh smoothieita on saatavilla Pohjoismaiden lisäksi myös Baltian maissa, Islannissa, Irlannissa, Saksassa, Slovakiassa ja Tšekeissä.
1) Cambri, Froosh Usage & attitude study, July 2021, N=800 (Finland, Sweden, Norway, Denmark, 200 participants in each country)
2) Tetra Pak, IFEU LCA 2019.
Lisätietoja:
Anniina Niemistö,
viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer Lifestyle Foods
anniina.niemisto@fazer.com, +358406744672
Fazer palvelee mediaa puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 8–16, puh. +358 40 6682998 ja osoitteessa media@fazer.com.
Fazer-konserni
Ruokaelämyksiin keskittyvänä yrityksenä Fazer mahdollistaa jokaiselle päivän parhaista hetkistä nauttimisen. Missiomme, Ruokaa, jolla on merkitys, rakentuu vankalle, yli 130-vuotiaalle perinnöllemme, kuluttajalähtöisyydelle ja innovaatioille kehittäessämme tulevaisuuden vastuullisia ruokaratkaisuja. Noin 5 000 omistautuneen ammattilaisemme voimin keskitymme kuluttajatuotteisiin ja suoraan kuluttajaliiketoimintaamme Pohjois-Euroopassa, minkä lisäksi tuotteitamme viedään yli 40 maahan. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä ohjeita, jotka pohjautuvat konsernin arvoihin ja YK:n Global Compact -aloitteen periaatteisiin. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 1,2 miljardia euroa.
Northern Magic. Made Real.